پیوند نوآوری و سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو
پیوند نوآوری و سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو
  1. صفحه اصلی
  2. اخبار و مقالات
  3. پیوند نوآوری و سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو

پیوند نوآوری و سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو

یکشنبه, 25 شهریور 03
فائزه حسین‌پور
مربوط به جذب سرمایه است
0
0

نوزدهمین رویداد جذب سرمایه پیوند، با هدف ایجاد ارتباط بین استارت‌آپ‌های نوآور و سرمایه‌گذاران، در حوزه هوشمندسازی خودرو در تاریخ 19 شهریور 1403 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. این رویداد که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری هلدینگ رایزکو و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر و به کارگزاری سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کارن برگزار گردید، فرصتی ارزشمند برای معرفی استارت‌آپ‌ها و جذب سرمایه برای توسعه ایده‌های نوآورانه در صنعت خودرو فراهم کرد.

دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، در این رویداد بر اهمیت حمایت از استارت‌آپ‌ها و نقش آن‌ها در توسعه اکوسیستم نوآوری کشور تأکید کرد. وی همچنین از ارائه بیش از 79 خدمت مختلف به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توسط صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد.

در ادامه این رویداد نیز مهدی اکبری، مدیر شتابدهنده «آمپردرایو» درباره فعالیت‌های این شتابدهنده عنوان کرد: حدود یک‌سال پیش به حوزه شتاب‌دهی ورود کردیم. پیش از آن «آمپردرایو» متولی تحقیق و توسعه در هلدینگ رایزکو بود. هدف ما این بود که بتوانیم انگیزه تیم‌هایمان را افزایش دهیم و فضای کارمان را به‌طور خاص در صنعت خودرو و حوزه‌هایی که هلدینگ رایزکو به سرمایه‌گذاری در آن علاقمند است، گسترش دهیم.

اکبری در پایان تصریح کرد: هلدینگ رایزکو با هدف سرمایه‌گذاری بر استارت‌آپ‌های حوزه خودرویی، اولین شتاب‌دهنده‌ای است که به‌طور تخصصی قصد دارد روی تیم‌های بیرونی کار کند.

در این رویداد هفت استارت‌آپ نوآورانه در حوزه هوشمندسازی خودرو، آخرین دستاوردهای خود را به سرمایه‌گذاران ارائه دادند. استارت‌آپ‌هایی همچون اتوسی، سامانه کمک‌ترمز الکترومکانیکی، کنترل هوشمند کیفیت، سواپ باطری موتور سیکلت، موتور گازسوز دو شمعه، ایستگاه شارژ خودرو برقی و TCU ، با ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد خودروها، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی، توانستند توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند.

کارن به‌عنوان کارگزار این رویداد، نقش مهمی در شناسایی و دعوت از استارت‌آپ‌های برتر حوزه هوشمندسازی خودرو، برنامه‌ریزی و اجرای تمامی مراحل رویداد از جمله معرفی استارت‌آپ‌ها و...، ایجاد ارتباط بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و ارائه مشاوره‌های مالی و سرمایه‌گذاری به استارت‌آپ‌ها ایفا کرد.

با توجه به پتانسیل بالای بازار هوشمندسازی خودرو در ایران، انتظار می‌رود که این استارت‌آپ‌ها بتوانند در آینده‌ای نزدیک به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

نظرت چیه؟
ارسال نظر
اشتراک‌گذاری
کپی کردن لینک

نظرات

نظر ثبت شده، نظر تو چیه؟