کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی چیست؟
کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی چیست؟
  1. صفحه اصلی
  2. اخبار و مقالات
  3. کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی چیست؟

کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی چیست؟

سه‌شنبه, 30 مرداد 03
ناشناس
تامین مالی جمعی
0
0

کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی، ابزار مالی نوین برای جذب سرمایه و مبتنی بر سرمایه‌های خرد جمعی است.

کرادفاندینگ مانند یک بازار بزرگ آنلاین عمل می‌کند که در آن کسب‌وکارها طرح و ایده خود را به‌همراه جزئیات و نیازهای مالی آن در یک سکوی تامین مالی جمعی به اشتراک می‌گذارند و سرمایه‌گذاران از طرح آن کسب‌وکار مطلع می‌شوند و در صورت تمایل، با مبلغ حداقل 500 هزار تومان در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 در این روش، کسب‌وکارها به‌جای یک سرمایه‌گذار بزرگ، به‌دنبال جمعی از سرمایه‌گذاران خرد هستند. افرادی که حاضرند با مبالغ اندک، در به ثمر رسیدن طرح یک کسب‌وکار نقش سرمایه‌گذار ایفا کنند.

 هدف اصلی کرادفاندینگ، تامین منابع مالی برای توسعه کسب‌وکارها است. این روش علاوه بر جذب سرمایه، باعث ایجاد ارتباط نزدیک‌تری بین کارآفرینان و حامیان پروژه می‌شود و جامعه‌ای از افراد مشتاق را به دور از محدودیت‌های جغرافیایی در پشتیبانی مالی از کسب‌وکارها جذب می‌کند.

تامین مالی جمعی، یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاران است؛ در این روش افراد مختلف با مبالغ اندک، می‌توانند در یک کسب‌و‌کار سرمایه‌گذاری کنند و در ازای آن، از سود مالی مناسب بهره‌مند شوند.

 در ایران شورای عالی بورس و اوراق بهادار، فرآیند تامین مالی بر پایه مشارکت را قانون‌گذاری کرده‌اند. از سال 99 شرکت‌های تامین مالی جمعی با اخذ مجوز تامین مالی جمعی از شرکت فرابورس ایران شروع به فعالیت کرده‌اند. سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد در اردیبهشت ماه سال 1399، موفق به اخذ مجوز تامین مالی جمعی از شرکت فرابورس ایران گردید و از همان سال تامین سرمایه برای کسب و کارها را آغاز نمود.

نظرت چیه؟
ارسال نظر
اشتراک‌گذاری
کپی کردن لینک

نظرات

نظر ثبت شده، نظر تو چیه؟